Annonsørinnhold

Kindly i aksjon.
Kindly i aksjon.

Slik landet Kindly avtale med Helly Hansen

Kindly er startupen som har skapt millionomsetning på rekordtid. Slik landet de Helly Hansen, en av verdens største merkevarer innen sport- og arbeidsklær.

Publisert Sist oppdatert

Helly Hansen har vært kunde av Kindly siden 2013. – Helly Hansen er en typisk Kindly-kunde, forteller gründer og hovedaksjonær i selskapet, Peder Aaserud.

Helly Hansen er en ledende merkevare i Skandinavia på arbeidstøy. Seileutstyret deres brukes av seilere i verdensklasse på alle fem verdenshav. Du finner Helly Hansen på mer enn 200 skisteder, og på mer enn 55 000 profesjonelle skiutøvere.

Helly Hansen og Kindly

Fokus og målsetting

Helly Hansen og Kindly har samarbeidet siden 2013. Samarbeidet startet med diskusjoner om hvordan konverteringene kunne økes på de amerikanske og canadiske domenene. I dag arbeider Kindly også for Helly Hansen i Europa, med fokus på å øke verdien på den gjennomsnittlige handlevognen.

Nøkkeltall

  • 15% - konverteringsrate via e-post
  • 22% - økt AOV (Average Order Value) takket være Kindly-teknologi
  • 14% - resultater fra A/B tester viser en økning i antall ordre
  • 40% - økt engasjement i meldinger på trafikk som prøver å forlate siden

– Det var jeg som kom i kontakt med Helly Hansen via mitt nettverk. Jeg kontaktet daværende ecommerce manager som jeg hadde møtt tidligere via en bekjent av meg, og presenterte vår løsning og visjon. Helly Hansen syntes den kommersielle pakken vi tilbød var attraktiv og lønnsom, og forsto raskt at vi kunne gi dem verdi, forteller Aaserud.

Kjent for raske beslutninger

– Helly Hansen er kjent for å ta raske beslutninger når de finner noe de tror på som kan gi dem verdi. Samtidig er de krevende å beholde da de stiller store krav til sine egne prestasjoner, og derav sine partnere, sier Aaserud.

Aaserud forteller at noe av det mest interessante og inspirerende med samarbeidet med Helly Hansen, er at de to selskapene har vokst sammen i alle disse årene. Begge selskap har hatt en enorm vekst, økt omsetning, utviklet organisasjonen, fått nye eiere og vokst fort ut av Norge. Derfor mener Aaserud at Helly Hansen er en typisk Kindly-kunde.

– Vi er veldig stolte av samarbeidet med Helly Hansen, sier gründer og hovedaksjonær<br>Peder Aaserud i Kindly.
– Vi er veldig stolte av samarbeidet med Helly Hansen, sier gründer og hovedaksjonær
Peder Aaserud i Kindly.

Lærer av hverandre

– Jeg vil si at Helly Hansen er en av våre aller viktigste kunder, nettopp fordi vi har et konstruktivt samarbeid hvor vi lærer av hverandre, sier Aaserud.

Aaserud mener at noe av det som gjør Helly Hansen unike som selskap, er at de har en kultur som gir de ansatte egenskapen til å tilpasse seg veldig fort når det er nødvendig.

– Helly Hansen har vært flinke til å ta i bruk alle våre tjenester hele tiden. De har ikke vært redde for å teste nye løsninger, og har selv kommet med mange gode ideer som vi har implementert i programvaren og som har endt opp med stor suksess, forteller Aaserud.

Stolte av samarbeidet

– Vi er veldig stolte av samarbeidet med Helly Hansen, sier Aaserud.

– Samarbeidet viser at Kindly er i stand til å utvikle seg sammen med sine kunder i et konkurranseutsatt marked over lengre tid. Det er en anerkjennelse, og en bekreftelse av at vi klarer å utvikle teknologien vår. Den globale konkurransen er beinhard, og Helly Hansen er et internasjonalt selskap med et stort marked i blant annet USA og Canada, forteller Aaserud.

Etter et åtte år langt partnerskap blir man godt kjent. Aaserud forteller at Helly Hansen stiller tydelige krav, men er samtidig rettferdige og gir ganske frie tøyler til sine leverandører hvis de skaper gode resultater.

– Det ser jeg som en gjenkjennende faktor hos flere av våre øvrige kunder, og disse har vi hatt enorm internasjonal nettsalgssuksess med de siste årene. Her snakker jeg om Brandsdal Group, Varner Group og Kappahl for å nevne noen, sier Aaserud.

Møter økende behov i ehandelen

Kindly utvikler og leverer programvare til nettbutikker og kommersielle aktører på nett. Programvaren integreres med kundens egne nettsider, og bidrar til økt konverteringsrate gjennom en mer effektiv salgstunnel. Kindly leverer blant annet atferdsbaserte popups, onsite displays og automatiserte e-poster.

– Så mange som 98% av besøkende i en nettbutikk avbryter besøket uten å handle noe. Flere av disse etterlater fulle handlekurver, sier Aaserud.

– Vår teknologi stimulerer til økt salg ved å respondere på kundens bevegelser på nettstedet. Vi leverer popups som trigges av at kunden er i ferd med å forlate nettsiden, og automatiserte e-poster som minner kunden på at de har etterlatt en full handlevogn - for å nevne noe, forklarer Aaserud.

Helly Hansen kommenterer: Vi er svært fornøyde med kundeløsningene Kindly har levert. Deres teknologi virker godt og har bidratt til solid vekst i vår nettbutikk.

Nettsiden til Kindly finner man her.