Annonsørinnhold

Madina Sweets har solgt pakistansk godteri på Tøyen i 30 år og hilser deg med «Hva skjer, bror?». Foto: Elisabeth Ulla Uksnøy.

Lokalavisen VårtOslo lanserer fordelsklubben OsloBYVENN

– Når folk blir kjent med identiteten til butikken i nærmiljøet, får butikken en sterkere lokal forankring. Og jo mer lokalt forankret butikken er, dess mer vil folk bruke den.

Publisert

Fra mange hold kommer spådommer om butikkdød. Både store kjeder og mindre butikker sliter. I det siste har både TGI Friday's, Spaceworld Soundgarden og Toys R Us gitt opp. Også butikken på hjørnet sliter og føler på presset fra de store kjedene. Stadig flere føler også på presset fra netthandelen.

For oslofolk flest er det ikke en ønsket utvikling at butikken på hjørnet og mangfoldet av butikker forsvinner. Folk støtter opp om og vil bevare butikkene i nærmiljøet sitt. Da bokhandelen Cappelens forslag, ved Sentrum Scene, holdt på å gå konkurs, oppsto et enormt engasjement fra folk som handlet i butikken. I dag lever den i beste velgående.

– Hvis mangfoldet av butikker forsvinner, vil det påvirke lokalmiljøet i stor grad. Da mister byen litt av sin identitet, sier Phuong C. Van Phan.

– Hvis mangfoldet av butikker forsvinner, vil det påvirke lokalmiljøet i stor grad. Da mister byen litt av sin identitet. Folk er glade i mangfoldet i Torggata og i Markveien på Grünerløkka. Vi har et forhold til menneskene som jobber i butikkene, sier kommersiell leder i VårtOslo, Phuong C. Van Phan.

Utvider avisas oppdrag

VårtOslos svar på denne utviklingen er å lansere fordelsklubben OsloBYVENN. Målet er å skape tettere kontakt mellom oslofolk og de lokale butikkene og kulturstedene.

VårtOslo utvider dermed oppdraget til avisen, som handler om hverdagslivet i Oslo og om å gjøre folk glade i byen sin. VårtOslo har en fordel, som byens største lokalavis, det er at avisa lettere kan formidle det som skjer.

– Vi skaper tettere kontakt ved å dekke handelsstanden lokalt. Når folk blir kjent med identiteten til butikken i nærmiljøet, får butikken en sterkere lokal forankring. Og jo mer lokalt forankret butikken er, dess mer vil folk bruke den, sier Van Phan.

Tast OsloBYVENN og send det som sms til 2030.

Du får eksklusive tilbud

– Ved å løfte opp handelsstanden, morsomme kundehistorier og nyheter, kan vi kan vise at butikken består av mer enn det folk ser i butikkvinduet.

Folk får informasjon fra fordelsklubben gjennom mail eller SMS, etter at de har meldt seg inn i OsloBYVENN. Gjennom medlemskapet sitt, får folk eksklusive tilbud og rabatter. Man må bare vise frem at man er mottager av nyhetsbrevet, noe som utløser den aktuelle rabatten i butikken eller kulturstedet.

– Vi lanserte tjenesten i januar og merker allerede en positiv respons. For eksempel var svært mange interesserte da vi annonserte for den nye Oslo bybil-tjenesten til NSB, forteller Van Phan.

Da Ranjit Singh og kona Kaur pensjonerte seg fra Joker-butikken på Lindern, stilte 120 naboer opp utenfor butikken og takket paret for innsatsen gjennom mange år. Foto: Anders Høilund

Slik melder du deg inn

– Vi vil tilpasse tilbudene og rabattene, slik at de er mest mulig relevante for leserne. Det kan være rabatter hos bakeren på hjørnet eller et eksklusivt tilbud hos den lokale kebabsjappa. Du blir den første som får vite om nyåpninger av butikker og lanseringstilbud. Under festivaler kan du vinne billetter.

Du melder deg inn i fordelsklubben ved å skrive OsloBYVENN og sende det som en sms til 2030. Så fyller du ut skjemaet som dukker opp, og vips, så mottar du tilbudene. Alternativt kan du trykke her og gå rett inn på registreringen derfra.

Powered by Labrador CMS